Dom Z Papieru Sezon 3 Online
Na czym to polega? Każdy z graczy wciela się w jednego z poszukiwaczy przygód i wędrując po barwnej planszy, pełnej niebezpieczeństw krainie, zdobywa doświadczenie, rozwija umiejętności swojej postaci, odnajduje albo kupuje przedmioty i przeżywa niezwykłe przygody. Celem każdego gracza jest odzyskać, jako pierwszy, starożytny artefakt.
Ta postać jest tak Zła, że nie można zmienić jej charakteru na inny. Rycerz – rozpoczynamy grę z Mieczem i Zbroją na wyposażeniu. Wykonując rzut za modlitwę można dodać 1 lub 2 do wyniku. Rycerz jest zawsze Dobry i nie można zmienić jego charakteru. Nie może atakować innych Dobrych Poszukiwaczy, wyjątkiem jest Korona Władzy, gdzie musi ich normalnie atakować. Od lewej: Kupiec, Mędrzec, Ponury Żniwiarz, Mroczna Kultystka, Rycerz. W końcu najważniejsze – Ponury Żniwiarz. Jest najciekawszym elementem tego dodatku. Żniwiarz nie jest Poszukiwaczem i porusza się za każdym razem, gdy ktoś wyrzuci "1" podczas rzutu za swój ruch. Gdy gracz wyrzuciwszy "1" wykona swoją turę rzuca na samym końcu za Ponurego Żniwiarza i go przesuwa. Należy pamiętać, że Śmierci nikt nie odmówi i może ona swobodnie przechodzić obok Strażnika, który strzeże przejścia między krainami Zewnętrzną i Środkową. Żniwiarz nigdy nie wejdzie do krainy Wewnętrznej, ponieważ i tak znajduje się tam pole Gra ze Śmiercią. Kart Postaci jak zawsze stoją na bardzo wysokim poziomie wykonania, przepiękne rysunki i dokładne opisy na pewno umila grę.
Wiele ciekawych miejsc i Zdarzeń też cieszą. Do tego jak zawsze wszystko pięknie zilustrowane. Czy warto dokupić ten dodatek? Moim zdaniem warto. Kosztuje ok. 80 zł, a dzięki niemu niemalże dwa razy zwiększy się nasza talia kart Przygód i Zaklęć. Najbardziej z kart cieszą tutaj zaklęcia, które się nie powtarzają jak w podstawce i są naprawdę różnorodne. Zadania Czarownika też są ciekawym dodatkiem – wcześniej były dość proste, a teraz możemy np. spotkać się z zadaniem, gdzie będziemy musieli odebrać jeden punkt życia innemu Poszukiwaczowi. Dodatkowo krążąca Śmierć po planszy nadaje nowego charakteru całej rozgrywce. I nic tak bardzo nie cieszy, jak przesunięcie Żniwiarza na pole innego gracza i obserwowanie, jak ten stara się wyrzucić dobry wynik na kości.
Żniwiarza można napotkać wyłącznie, gdy on sam wkroczy na pole na którym znajduje się Poszukiwacz. Bohaterowie, którzy podczas swojego ruchu trafią na zajmowanego przez niego pole nigdy go nie spotkają. Gdy dojdzie do bliskiego kontaktu nieszczęśnik (a może szczęśliwiec? ) będzie musiał rzucić kostką i porównać wynik z kartą Żniwiarza. 1 – tracimy wszystkie punkty Życia (zostajemy zabici) 2 – musimy odrzucić losowo wybranego Przyjaciela (jak nie mamy żadnego tracimy punkt Życia) 3 – rzucamy dwiema kośćmi za siebie i dwiema za Żniwiarza (gdy przegramy tracimy punkt Życia) 4 – tracimy swoją następną turę 5 – Ponury Żniwiarz teleportuje się na obszar zajmowany przez wybranego przez nas Poszukiwacza i teraz on musi rzucać kości i porównać wynik z kartą 6 – możemy otrzymać jeden punkt Siły, Mocy, Życia lub Losu, jedno Zaklęcie, sztukę złota lub teleportację na dowolny obszar w tej krainie. Karty Zaklęć są naprawdę dobre, wprowadzą do rozgrywki wiele ciekawych zwrotów akcji. Karty Przygód wprowadzą wiele nowych zagrożeń i tym razem jeszcze bardziej niebezpiecznych, niż w podstawce.
Zestaw Zawiera: - 1x Talisman Magia i Miecz - 6x Organizer do gry - 2x Pojemnik na karty - 2x Pojemnik na żetony - 1x wieża do kości - Skrzynia Wyprawa do krainy smoków i magii! W tej pełnej przygód grze wyruszysz na niebezpieczną wyprawę po największy skarb, legendarną Koronę Władzy. Wcielisz się w wojownika, kapłana, czarnoksiężnika lub jednego z pozostałych jedenastu bohaterów władających magią lub mieczem. Droga do korony jest jednak zdradziecka. Według podań, w krainie leżącej za Tajemnymi Wrotami ochroni cię tylko legendarny Talizman. Odnalezienie takiego artefaktu to nie lada wyczyn: na każdym kroku będą cię prześladować potwory, pułapki i złowroga magia. Zbierz w sobie odwagę! Będzie ci potrzebna, jeśli chcesz pokonać wrogów, zagarnąć koronę i wypełnić swoje przeznaczenie! Nowa edycja ma zasady bardzo zbliżone do oryginalnej "Magii i Miecz", jest jednak fantastycznie wydana - w pełnym kolorze, na twardym papierze, w solidnym pudełku. To zupełnie nowa jakość "MiM'a". Wydawca planuje także wypuszczenie dodatków w języku polskim.